Giorno di riposo / rustdag

14 mei 2015 - Bad Breisig, Duitsland

14 mei Dag 5.
Gisterenavond een biertje gedronken met de Deen en onze ervaringen uitgewisseld.
Altijd boeiend de ervaringen van anderen te horen, is een soort van meetlat waarop je kunt aflezen hoe je het zelf doet.
Kon dus vanmorgen " uitslapen " en heb na mijn ontbijt de was gedaan en de fiets nagekeken, spaken, banden, bandenspanning etc. De zon stond al vroeg op het tentenveld dus kon de was snel drogen.
Het voelde vannacht raar aan, warm maar ook weer fris....wellicht door de hoge luchtvochtigheid. De Deen en de Duitse jongeren hadden allemaal een Koga met Vredestein banden, mooi om te zien dat ze voor een Hollands product gekozen hadden.
Later op de morgen in het stadje nog een frühstück gegeten voor 5 euro ( om 11.30 uur ).
Het is een echte feestdag hier, alles dicht zelfs de aldi & lidl.
Morgen de hele dag langs de Rhein richting St.Goar zo'n 75 - 85 km.
Tot horens maar weer, Ciao Gert.

1. Ad Corbijn:
    14 mei 2015
    leuk die buitenlandse contacten, zijn dat mensen die ook jou richting opgaan
  2. Herman:
    14 mei 2015
    Hee Gert, mooi om je tocht zo te volgen! Met mooie verhalen en prachtige foto's! We krijgen zo wel een goed beeld van onderweg. En dan ook nog interessante ontmoetingen. Heb je Hemelvaartsdag bewust uitgekozen als rustdag? Fietsen Duitsers dan ook veel? Ik zie dat Bad Breisig iets verder dan Remagen ligt en dat je ook langs Konigswinter bent gekomen (in Terwolde wel bekend). En nu in de buurt van Altenahr? Het lijkt me wel schitterend, dat uitzicht op de Eifel. En morgen op de Hunsruck en de Moezel? Overmorgen bij Heidelberg verder langs de Neckar? Mooie etappes voor de boeg! Geniet er van, veel plezier en succes! Groet van Denny en Herman.
  3. Elske:
    14 mei 2015
    Heb je nog last van muggen? bzzzzzzz
    En slaap je wel lekker daar in zo'n tentje?
    Ik vind het leuk om je foto's te bekijken, vooral van het prutje : )
    Slaap lekker vannacht. Niet te hard snurken, want dan hebben de buren er last van.
    kus van Elske