dag 3, 12 mei voor de wind

12 mei 2015 - Düren, Duitsland

Vandaag de wind in de rug en dat scheelt. Eerst nog even boodschappen in st.Odiliënberg en toen op stap, het was toen al bijna 10 uur en 16.00 uur was ik hier na 70 km. Het ging vandaag ruim 45 km over onverharde paden langs de Rur en het was tot vandaag de mooiste etappe. Afwisselend door open landbouw velden en dan weer hele stukken langs de oevers van de Rur. Nu in Düren in een pension ter voorzorg omdat Duitsers onderweg mij vertelden dat er vannacht onweer kon komen. Je merkt dat je op de route naar Rome zit, vanmorgen vroeg de campingbaas mij al of ik naar Rome ging en later net op de grens met Duitsland gaf een Duitser mij raad hoe ik moest rijden want alle romegangers gingen hier verkeerd, ik vertelde hem dat ik niet naar Rome ging, toen was hij gerustgesteld blijkbaar want hij fietste snel verder.
De route was op verschillende plekken afgezet vanwege werkzaamheden maar voor mij niet, mijn tactiek? Langzaam door fietsen tot de afgezette plek, afstappen op gepaste afstand, langzaam naar de werklieden lopen en dan vriendelijk vragen of je er langs mag omdat je naar Italië gaat, het lukte tot nu toe prima. Men ging soms zelfs zover om ruimte te maken voor mij.
Morgen weer een nieuwe dag, eind doel Remagen aan de rijn, ik denk toch wel een kleine 90 km.
Arrivederci Gert

1. Inge:
    12 mei 2015
    Groot gelijk hoor, lekker veilig in een Deutsch Gasthof.....maar hier is het prima weer. Ik ben toch zo blij met de social media...kunnen we elkaar elke dag even spreken, / kikken. Succes morgen, en hopelijk voelt alles nog als voorheen :-)
  2. Arnieke:
    12 mei 2015
    Hardstikke leuk om je tocht bij te houden via deze blog.
    Veel succes en geniet er van
  3. Albert:
    12 mei 2015
    Jetzt geht los! Gut gemacht Gert!
  4. Ad Corbijn:
    13 mei 2015
    Veel plezier
  5. Jessica:
    13 mei 2015
    Dag Gert,
    Wat ben je goed bezig zeg! Leuk om je op deze manier te kunnen volgen. Heel veel plezier gewenst en geniet van de komende etappes!
    groetjes Jessica