de Alpen genaderd

25 mei 2015 - Krün, Duitsland

Ma 25 mei Dag 16 de Alpen genaderd.
Wauw, wat een prachtige rit vandaag, zodra ik Dießen am Ammersee uit was krijg ik zicht op de Alpen. Heel erg ver aan de horizon lieten ze zich zien en heel geleidelijk kwamen ze korter en korter bij.
Wat een prachtig gezicht deze bergen met hun witte toppen. Ik hoorde onderweg dat het enkele dagen terug nog gesneeuwd had vanaf de 1200 meter. Nu moet ik over 1500 meter dus ben benieuwd of ik nog sneeuw te zien krijg.
Ik weet zeker dat de foto's niet kunnen weergeven wat ik ervaren heb onderweg, het was zo erg genieten vandaag.
Ben ook erg benieuwd of deze ervaring blijft de komende dagen, het weer wordt beter na morgen meer zon, dus wellicht kan dat voor een nog intensievere ervaring zorgen. Doordat ik vrijwel constant de rivier de Loisach volgde over vrijwel uitgestorven weggetjes hoefde ik nauwelijks te klimmen, behalve de laatste 10 km naar Klais, de eerste 7 km daarvan ging alleen maar omhoog met 5-6% tot zelfs 910 m hoogte als max hoogte.
Er was maar aan 1 zijde van de weg een fietspad dus opletten op de dalende fietsers.
Morgen eerst nog een dag regen, hoewel het 's middags in Stams, waar ik heen moet, beter weer wordt. Daarom heb ik gekozen om vannacht te overnachten in een pension. Dat is Alpvital in Klais, 10 km voorbij Garmisch-Partenkirchen en dus ook al 10 km van de dagafstand van morgen afgesnoept. Maar wellicht trap ik morgen wel verder dan Stams.
Ook een prachtig moment vandaag was, toen ik met een klimmetje bezig was ergens in een stil bos op zo'n mooie asfaltweg, dat er plots twee wielrenners (George & York) naast je komen fietsen, zich inhouden en een uitgebreid praatje met je gaan maken. Ze waren erg geïnteresseerd in wat ik aan het doen was. Al pratende fietsen we wel 10 min samen op, een erg leuke ontmoeting.
Ik heb gegeten in een restaurant op aanraden van de eigenaar van dit pension maar wat het precies was......het smaakte me wel, maar dat is ook niet zo gek als je weet wat ik anders zelf in mekaar flans op m'n gaspitje.
Kan iemand me eigenlijk vertellen waarom een bergrivier een groene kleur heeft ? De Moezel bv is bruin.
Toen ik vanaf Garmisch - Partenkirchen hier heen fietste viel me het op dat er zo veel politieauto's rond reden, bijna elke minuut wel 2, wat bleek later toen ik hier de eigenaar vh pension naar vroeg, op 17 juni komt op een Schloss hier in de buurt de G7 bij elkaar en ze rijden al 14 dagen dag & nacht alle straten in de buurt door. Ook de putdeksels zijn voorzien van een soort zegel, was me ook al opgevallen.
Tsja, mag of liever gezegd moet wat kosten zo'n top
Morgen dus richting Stams wat in Oostenrijk ligt, de grens met Oostenrijk steek ik over in Mittenwald een stadje 18 km van hier. Totale km tot nu toe 1105 km en ik zit nu op 843 m hoogte.
Salve Gert

1. Inge:
    25 mei 2015
    Mooi verhaal en prachtige foto's weer. Kan me zo voorstellen hoe je weer genoten hebt. Leuk ook die foto bij de skischans met de fiets erbij...hoe vaak zijn we hier niet langs heen gejaagd met auto en caravan...
  2. Eva:
    25 mei 2015
    Fijn dat je zo geniet! Leuk ook om zoveel mensen te ontmoeten. Wat een ervaring. Geniet van wat nog komen gaat. Succes!
  3. Herman:
    25 mei 2015
    Klinkt allemaal hartstikke gaaf! Morgen jodelend tussen de witte toppen door? Die groene kleur lijkt me een combinatie van temperatuur en bodembestanddelen. Klimse! Pluk de komende dagen!
  4. Richard Zonnebeld:
    25 mei 2015
    Dag Gert, wederom ingehaald dus. Ik zat lekker op de fiets, enorm genoten net als jij, blijkt uit je verhaal. Mentaal nog een enorme opkikker van je briefje ontzettend leuk. Veel succes nog, en wie weet tot ziens. Op naar Verona.....
  5. Geurt Hezeman:
    26 mei 2015
    Dag Gert volgens ons is het groene water smeltwater van de gletsjers. Daar zit namelijk een stofje in dat de groene kleur weergeeft. Ik lees jouw dag verhaal met veel plezier.
    Groetjes
    Geurt