13 mei dag 4, weerzien met de Rijn

13 mei 2015 - Bad Breisig, Duitsland

Vandaag bij de Rijn aangekomen, toen ik in Arnhem over de Rijn ging dacht ik aan dit moment en nu ben ik er al. Vandaag een prachtige dag, veel zon en windje half mee, goed asfalt en niet zo warm. Het ging voornamelijk over verlaten landbouw weggetjes met vele vergezichten. Tijdens de hele route zag ik rechts van mij de heuvels van de Eifel. Nu na 98 km op een camping in Bad Breisig in een zijdal aan de Rijn, geen uitzicht op de Rijn maar ook geen langsdenderende goederentreinen. Vandaag kennisgemaakt met korte venijnige klimmetjes van 4%, 6% en zelfs een van 10% maar ben niet afgestapt.
Bij het naar beneden gaan kun je even lekker gasgeven. Ook mijn eerste kennismaking vandaag met collega fietsers, sommige naar Rome ( ook een ouderstel met elektrische fiets ) en een meisje alleen op weg naar Nederland. Valt me op dat de autorijdende Duitser respect voor de fietser heeft, ze rijden met een wijde boog om je heen. Eerst stond ik hier alleen en later kwam er een Deen ( even opletten Sven: met 41 kilo bagage ) en nog 3 Duitse jongeren, ook fiets kampeerders. Morgen een rustdag / wasdag.
Ik zie veel reacties op mijn blog, zoveel had ik niet verwacht en doet de moraal goed. Allen dank daarvoor.
Groetjes Gert

1. Sven:
    13 mei 2015
    41 kg? Baas boven baas dus! Leuk om andere fietsers tegen te komen, allemaal zielsverwanten. Geniet van je rustdag!
  2. Inge:
    13 mei 2015
    Pff, 10% klimmen. Knap hoor dat je doorgefietst hebt...maar er zullen nog wel meer van die klimmetjes volgen...
    Succes verder. En morgen lekker uitrusten en niet te vergeten WASSEN....
  3. Sander Brouwer:
    13 mei 2015
    Hey Gert, geweldige reis toegewenst. Ik ben stikjaloers!! :-) echt! en je hebt het aardig geheim gehouden....nooit over gesproken in je pauze. Met heel veel mooie kilometers voor de boeg wens ik je veel succes. Zal je blog met plezier volgen. Succes!
  4. Tinie:
    13 mei 2015
    Leuk Gert om je dagverslag te lezen. Blijf je volgen. Geniet van je trip.
  5. Eva:
    13 mei 2015
    Dat klinkt goed Gert. Je geniet volop lees ik. geweldig.
  6. Jeanne:
    13 mei 2015
    meer gefietst dan je van plan was? 98 km is een behoorlijke ruk.
    Veelplezier verder. Erg leuk om je verslagen te lezen
  7. Laura:
    13 mei 2015
    da quello che vediamo attraversi dei paesaggi molto belli un po ti invidiamo goditi questi momenti e per domani buon riposo e bagno ciao
  8. Sara:
    14 mei 2015
    Klinkt goed! Geniet van je rustdag morgen! Valt de spierpijn tot nu toe mee?
  9. Hans W:
    14 mei 2015
    Je bent er al bijna, joh! Bewondering hoor! Sterkte en plezier. We blijven je volgen.
    Mily en Hans
  10. Peter Kamphuis:
    14 mei 2015
    Hoi Gert, fijn om te horen dat het tot op heden naar wens gaat. Geniet vandaag van je rust- en wasdag. Wat ik me wel afvroeg: was je je de andere dagen dan niet? Inge komt vandaag naar Vaasaqua en gelet op jouw verhalen kan ik me niet voorstellen dat ze met de auto hier naar toe komt. Als je hetzelfde weer hebt gehad als hier bij ons, dan lijkt me dat uitstekend fietsweer: droog, niet al te veel wind, af en toe zon en een temperatuur tussen de 15 en 20 graden. Ga zo door! Ik ben trots op mijn "kleine broertje".
    Groetjes, Peter en Ingrid