Pieterburen is in zicht....

1 september 2020 - Warfhuizen, Nederland

1 sept 2020

Vandaag lekker uitgeslapen. De zon scheen al snel op de tent dus deze kon ik droog inpakken. Altijd fijn. Rustig aan gedaan en ging om 10.30 uur op pad. Ook vandaag weer een prachtige dag, tot aan Haren alleen maar door bosrijke en veen gebieden gefietst. Echt prachtig stuk van de route. En jippie ! Eindelijk Pieterpad wandelaars tegengekomen en ook enkele gesproken. Dus heb ik in ieder geval op dit stuk ook op de wandelroute van het echte Pieterpad gefietst. Dat had ik me alle dagen al afgevraagd, fiets ik ook oo het werkelijke Pieterpad. Bij Haren zag ik een ouder stel zoeken in de berm en de fiets stond op de kop,  duidelijk een lekke band. Bent u wat kwijt? Ja het ventiel. Ik stoppen want ik heb wel een ventiel bij me. Net toen ik wilde afstappen riep de man ik heb hem! Toeval...? Door Groningen fietsen ging gemakkelijk, had hiervoor mijn eigen route gemaakt. Ik wist dat door deze stad een netwerk ligt van doorlopende fietspaden, soort van netwerk zeg maar. Daar heb ik dus voor gekozen. De originele route gaat dwars door het centrum heen met al zijn bezienswaardigheden. Ook na Groningen stad heeft dat platte lege land ook wel wat hoor. Ik had het geluk dat de zon volop scheen. Met regen en wind is dat een ander verhaal natuurlijk.....over wind gesproken, hier waaide het wel weer flink en had deze tegen. Ik ben nu heel kort bij Pieterburen en had door kunnen stomen maar Pieterburen komt morgen wel. Dan wil ik ook door naar de Noordkaap van Nederland, ja die bestaat, Google maar. En ook de graven in de dijk van het voormalige dorp Oterdum wil ik zien. Dat is ook bijzonder en dat is ook te googlen.

Dagafstand 62 km Totale afstand 772 km

Groetjes Gert

ps. Deze blogpost is gemaakt op mijn telefoon. Taalfouten en gekke opmaak gebeuren dan zomaar. Stoor je er maar niet aan. :-)

1. Inge:
    1 september 2020
    Wat een heerlijke mooie dag. Bijna bij je einddoel. Nog even lekker genieten morgen.
  2. Albert:
    Zet hem op Gert!
  3. Eva:
    Wat een mooie route!
  4. Sara:
    3 september 2020
    Prachtige route! Mooie kiekjes!