naar het Lago di Caldaro

30 mei 2015 - Kalterer See, Italië

Za. 30 mei Dag 21 naar Lago di Caldaro.
Goed geslapen, eerder wat te warm. Kon ook voor het eerst in kortebroek en t-shirt buiten ontbijten, echt een vakantie gevoel.
Gelukkig ook geen onweer gehad afgelopen nacht, en ook vandaag droog over gekomen. Het was heerlijk fiets weer, halfbewolkt en zo'n 25-28 graden.
Ben nu op camping St.Josef am See aan de Kalterer See of op z'n italiaans Lago di Caldaro na een ritje van slechts 52 km, voor de liefhebbers zijn hier de coördinaten 46 22.347 en 011 15.149.
In Merano was het vanmorgen een drukte van belang, het was zaterdag dus vertrokken veel kampeerders.
Na in de stad brood gekocht te hebben kon ik op pad, eerst maar eens de stad uit. Toch knap dat die Reitsma zoveel fietspaden heeft gevonden in zo'n grote stad als Merano, ik heb echt heel weinig tussen de auto's hoeven te fietsen.
Eenmaal buiten de stad was het uitzicht op de bergen wat teleurstellend, er hing een soort van sluier in de lucht dat maakte dat de bergen slecht te zien waren, dus helaas minder mooie foto's.
Net buiten Merano kon je kiezen voor een lichtere route of een zwaardere, de lichte ging voornamelijk pal langs de snelweg wat enorm saai is. Ik heb gekozen voor de wat zwaardere omdat deze door de dorpjes gaat over rustige weggetjes en mooie fietspaden. Zelfs stukken over de Sudtiroler Weinstrasse. De route was zwaarder omdat er enkele klimmetjes in zaten.
Er was een heel klein stukje route langs de snelweg precies waar een tankstation was, het hek dat de afscheiding was tussen tankstation en fietspad was open en ik dacht laat ik daar nou eens even een cappucino gaan drinken, dan parkeer ik mijn fiets bij de auto's, leek me wel grappig.
In een van de dorpjes was ook een soort van dorpsfeest en rest je niets anders dan afstappen en een stukkie lopen.
Voor het eerst tijdens deze reis moest ik door 3 fietstunneltjes, leuk om doorheen te fietsen.
Je merkt met dit warmere weer wel dat alles goed warm wordt in de tassen, ik moet goed oppassen met bederfelijke waar.
Het schiet nu lekker op, het einde komt in zicht, ik denk nog 2 of 3 dagen fietsen.
Laatste rit zal niet over de route gaan, die volgt de Adige naar Verona, maar ik ga dan langs het Lago di Garda.
Inge gaat morgen vliegen dus die is dan morgenavond ook in Italië en dan zien we elkaar weer snel bij onze vrienden in Piovezzano.
Morgen ga ik richting Mori, een rit van circa 80 km.
Totaal nu gefietst 1385 km, en zit nu op 227 m hoogte.
Ciao tutti e ci vediamo presto.
Gert.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Tinie:
    30 mei 2015
    Laatste loodjes in zicht Gert. Respect hoor voor jou. Ik zie al tegen de auto rit op straks in juli. Leuk nog steeds om je reisverslag te lezen. Geniet van je reis. Inge zie je nu ook gauw weer.