Thuiskomst

30 mei 2017 - Terwolde, Nederland

Vandaag dan de laatste etappe, de tijd is omgevlogen en ik kan me nauwelijks voorstellen dat ik al weer 14 dagen op pad ben.
Van het onweer vannacht heb ik nauwelijks iets meegekregen, op de plek waar ik overnachtte heeft het niet echt geonweerd, een keer heb ik wat gerommel gehoord. Het heeft wel geregend en de tent was vanmorgen dan ook flink nat. Ik heb even langer gelegen dan gebruikelijk en zo kon de tent mooi even drogen.
Uiteraard fiets ik niet meer op de Jutlandroute, die ging slechts tot Emmen en daarom had ik vooraf een route gemaakt via de routeplanner van de Fietsersbond. Deze leidde mij voor een groot gedeelte via de Vechtdalroute. Na
35km kwam ik uit de bossen in een open landschap terecht en zo kwam ik meer met m'n kop in de wind.
Via Hardenberg, Lemelerveld en Heino ben ik bij Wijhe de IJssel overgestoken en vandaar over de dijk langs de IJssel naar Terwolde toe.
Hierbij kwam ik ook langs de de nieuwe hoogwatergeul bij Veessen, deze was onlangs geopend door minister Schulz.
Voor wie interesse heeft: https://www.rijkswaterstaat.nl/over-ons/nieuws/nieuwsarchief/p2017/02/hoogwatergeul-veessen-wapenveld-klaar-voor-extreem-hoog-water-op-de-ijssel.aspx
Onderweg heb ik bij div. zgn rustpunten een heerlijk kopje koffie genuttigd. Geweldige voorzieningen zijn dat.
Bij thuiskomst wachtte mij een verrassing, Inge had een spandoek gemaakt en slingers opgehangen, een warm onthaal dus.
Ik heb erg genoten van deze reis en heb getracht middels dit blog jullie mee te laten genieten van mijn belevenissen. Jullie reacties heb ik erg gewaardeerd, dank daarvoor.
Dagafstand 84km totaal afgelegd 1117km
Morgen niet meer verder.
GrG

1. Jeanne:
    30 mei 2017
    Heerlijk gevoel Gert, dat je het weer geflikt hebt. Mooie foto's ook. Geniet nog maar lekker een poosje na.
  2. Sven:
    30 mei 2017
    Gefeliciteerd, Gert, welkom thuis!
    Wat een mooie prestatie. Erg leuk om je verslagen en fotos elke dag te lezen.
  3. Hans:
    30 mei 2017
    'Goed gedaan jochie' zou de oude Kraaijkamp hebben uitgeroepen! Gefeliciteerd en weer geweldig gedaan. Geniet weer van thuis!
  4. Herman:
    30 mei 2017
    Gefeliciteerd met het volbrengen van de tocht! Knap gedaan! Onze bewondering voor de 1117 kilometers èn voor het kamperen. Mooi om de afgelopen 2 weken jou te volgen via je reisverhalen, foto's en filmpjes. Geniet nu van thuis. Groet van Denny en Herman.
  5. Inge:
    30 mei 2017
    Yes !!!! Fijn hoor , je bent weer thuis. Maar ik ben ook erg blij voor je dat je zo genoten hebt.
  6. Eva:
    30 mei 2017
    Welkom thuis! En wat een prestatie weer. Het was leuk om je via deze weg te kunnen volgen.
  7. Eva:
    30 mei 2017
    Welkom thuis! En wat een prestatie weer. Ik vond het leuk om je via deze weg te kunnen volgen.
  8. Darja:
    30 mei 2017
    Topprestatie! Welkom thuis! Het was weer erg leuk om je blog te lezen.
  9. Bozzini fabrzio:
    31 mei 2017
    Grande Gert sicuramente una bella esperienza.
    Bravissimo
  10. Bozzini fabrzio:
    31 mei 2017
    Bravo te e brava anche Inge per la bella accoglienza wuando sei arrivato
  11. Sara:
    31 mei 2017
    Mooie prestatie! Welkom thuis!
  12. Marlies:
    31 mei 2017
    Welkom thuis Gert! Leuk om je verhalen te lezen!