Wind mee!

24 mei 2017 - Hodorf, Duitsland

Vandaag pas om 9 uur vertrokken vanaf camping Haithabu, eerder kon niet want de receptie was pas open om 9 uur.
De route was erg afwisselend vandaag, hij ging langs autowegen, door uitgestorven landelijk gebied, door bossen, dorpjes, buurtschappen en of je nu links of rechts keek, altijd zag je wel windmolens. Het lijkt wel of er hier meer zijn dan in DK.
In het plaatsje Busdorf nog een runesteen bekeken die daar bij een grafheuvel geplaatst was door Koning Sven ter nagedachtenis aan zijn knecht Skarde, zie foto.
De route liep ook een stuk langs het Noord-Oostzee kanaal, een kanaal met een militaire achtergrond. In 1883 gaf Kaiser Wilhelm 1 de opdracht voor de aanleg van het kanaal op voordracht van Generaal Bismarck. De duitsers wilden een rechtstreekse verbinding tussen Noordzee & Oostzee om zo hun vloot te kunnen verplaatsen zonder langs de Deense kanonnen te moeten varen. Nu varen er dagelijks vele containerschepen doorheen. Doordat ik de wind schuin van achteren had kon ik lekker km maken en ben na 96km aanbeland op de idyllische mini-camping Faehrhaus in het dorpje Hodorf aan de rivier de Stör.
In het watertje voor mijn tent houden de kikkers vanavond een concert. Zit mooi 1ste rang met koffie. Morgen maar weer verder
Dagafstand 96km, totaal afgelegd 711km

24 mei 2017
    Goed man!
  2. Sven:
    24 mei 2017
    Hoi Gert, mooi fietsen langs het kanaal he? En mooi gratis met de pont!
    Ik hetken de foto's, leuk hoor!
  3. Jeanne:
    25 mei 2017
    Genieten zeg!
  4. Herman:
    25 mei 2017
    Eén met de natuur! Zijn er op de campings meer kampeerders? En hoe is ' t onderweg, ontmoet je meer lang traject-fietsers? Succes verder!
  5. Irma timmermans:
    26 mei 2017
    genieten van de mooie fiets vakantie pas goed op jezelf ivm de warmte