Aan de Weser beland

26 mei 2017 - Sandstedt, Duitsland

Vandaag door een stukje Noord-Duitsland gefietst dat erg veel weg heeft van onze Achterhoek in Gelderland. Bossen afgewisseld door open landerijen.
Een mooi gebied. In een stuk bos hebben een vos en 5 reeën mijn pad nog gekruist, prachtige momenten weer. De vos liep nog een aardig eindje voor me uit ipv direct de berm in te duiken en de reeën heb ik nog lang kunnen bekijken dankzij het open landschap waar ze heen vluchtten.
In een van de dorpjes bij een bäckerei heerlijke kaffee mit kuchen genuttigd, dat is toch altijd wel fijn hier in Duitsland dat je deze bakkers overal aantreft.
Voor de lunch wat boodschappen gehaald bij een supermarkt en toen ik de winkel uitstapte stond er een Belg bij mijn fiets, ook een vakantiefietser. Hij zag mijn fiets staan en dacht, dat moet een NL zijn, hij herkende de kaart vd Jutlandroute nl.
Zelf is hij vertrokken vanuit Antwerpen en via de Jutlandroute wil hij naar Kris in Noorwegen, hoe terug te gaan naar België wist hij nog niet.
Ik heb gisteren ook nog een video gemaakt van een containerschip in het Nord-Ostzee kanaal, zal ik vandaag nog op het blog plaatsen.
Vandaag heb ik pas de eerste sticker gezien op een handwijzer van de Jutlandroute, niet dat zo'n sticker nu zegt welke kant je op moet, maar je weet dat je op de route zit als je zo'n sticker ziet. Bij jullie is het warm hoorde ik? Hier is het heerlijk, max temperatuur is zo'n 22gr, in de zon en uit de wind zal het warmer zijn.
Morgen zou het wel warmer worden en in de middag mogelijk onweer.
De afstand naar de camping is korter gebleken dan ik had uitgerekend, slechts 80km, waarschijnlijk een tikfoutje op de zakjapanner.
Ik ben dus nu op camping Rechtenfleth in Hagen im Bremischen, dat is iets ten noorden van Sandstedt direkt aan de Weser gelegen. Zij hebben zich ook aangesloten bij het zgn Bett & Bike, fietsers zijn dan welkom. Men heeft hiervoor een speciaal plekje ingericht op deze verder megagrote camping.
Dagafstand 80km, totaal afgelegd 836km
Morgen weer verder
GrG
Ps, Herman je vroeg je af hoeveel km het nog is naar huis, ik weet het niet precies maar gok op 275km.....? Ik denk nog 3 dagen fietsen mits er geen stok in de spaken komt zoals: pech, blessure, het weer, of dat ik mijn "trappers kwijt raak" ( is een Belgische wieler uitdrukking voor slechte moraal / het niet meer zien zitten).

1. Herman:
    27 mei 2017
    Oké, zorg dat je geen trapper onderweg kwijtraakt dus! Jouw moraal is nog steeds goed? Met de fiets geen panne gehad? Hoe gaat het slapen in de tent? Waar slaap je op? Succes nog de laatste dagen!