Regendag

16 mei 2017 - Skagen, Denemarken

Vannacht wakker geworden van de regen, tik tik tik, regen die ook verwacht werd, we moeten er maar het beste van zien te maken vandaag. De eerste grafheuvels van de Vikingen heb ik al gezien, enkelen liggen kort bij de boerderij van Marcel en Marlies, zelfs eentje op hun terrein. Erg bijzonder. Naar men hier zegt zien ze zonder het zand er net zo uit als onze hunebedden. Gisterenavond telefonisch een fietsreservering besteld , dat moet hier zo vanaf 1 mei. Zonder zo'n reservering mag je de fiets niet meenemen in de trein, de boete is 100euro, staat ook overal aangeven. Ik wilde met de trein richting Hirtshals gaan en verdraaid, het kaartje met het reservering nummer kwam uit de kaartautomaat rollen. Het fietstochtje vanaf de boerderij naar het station ging over glooiende heuvels. Zeker een mooi landschap als de zon schijnt, nu regende het, eigenlijk de hele dag, en ook een beste wind.
Met de fiets vanaf Hirtshals naar Skagen gefietst door de kuststrook met regelmatig zicht op de zee. Ik ben daar weinig mensen tegengekomen, het was er echt verlaten, maar ja, het weer was er dan ook niet naar voor de meeste mensen om er op uit te trekken. In dit natuurgebied heeft tot 3x toe een schone Hinde mijn pad gekruist ;-)
In Skagen op camping Skagen een hut geboekt, kan ff alles opdrogen.
Boodschappen bij de Aldi en de prijzen vallen mee.
Wat me na 2 dagen treinen opvalt hier in DK is dat de treinen hier in Jutland allemaal diesels zijn. Je zou toch denken met zoveel opgewekte groenestroom door de vele windmolens dat men die stroom dan wel gebruikt voor de treinen maar helaas. Een ander dingetje is om met je volgepakte fiets überhaupt in de trein te geraken, niks geen vlakke vloer zoals bij ons, niets daarvan. Je moet lekker 3 traptreden op. Ook moeders met kinderwagens. Gelukkig zijn de Denen wel erg behulpzaam, dat scheelt dan weer. Km gefietst vandaag 70 Morgen dan weer richting zuiden. GrG

1. Inge:
    16 mei 2017
    Ach ja jongen, wat een lastige eerste dag heb je gehad... maar het gaat va s t en zeker beter worden !!!! Trots op je !!!!
  2. Remcok kamphuis:
    16 mei 2017
    Gert succes. Het kan wat betreft weer dus alleen maar beter worden.
    Hoe zijn de weersverwachtingen.
  3. Bozzini fabrzio:
    16 mei 2017
    Sei forte gert noi tiffia
    mo x te
  4. Sara:
    17 mei 2017
    Veel fietsplezier en hopelijk de komende tijd mooier weer!