Langs de oostkust van Noord Jutland

18 mei 2017 - Hals, Denemarken

Dit is het verslag van woe 17 mei.
Vsndaag vanuit Skagen richting Hals gegaan, een rit langs de oostkust van Noord Jutland. Tot aan Frederikshavn erg saai maar voorbij Frederikshavn was het weer een mooie tocht door de natuur. Het ging ook nog door een heuvellandschap met soms stukjes van 8% helling percentage, omhoog maar ook weer omlaag.....
Ben gekomen tot iets voor Hals, in een klein dorpje genaamd Hou, op een camping van NL ders. Camping Nature Ferie, ligt aan zee. Ik hoor dan ook in mijn tentje de zee en kan er zo naar toe lopen. Heb alle ruimte hier want ik ben de enigste kampeerder hier.
Onderweg heb ik een uitgebreide lunchpauze genomen (vanwege een voorbij trekkende bui), ik kon schuilen in zo'n kampeerplaats in de vrije natuur.
Vandaag heb ik 2x mijn regenpak moeten aantrekken vanwege een naderende bui maar het stelde gelukkig niet veel voor.
Onderweg zag ik in een dorpje dat men hier ook bekend is met het fenomeen buurtwhatsapp, zie foto.
Morgen dan via Hals richting Viborg, maar zien wat de dag brengt, meer wind wordt er verwacht.