Eind goed al goed.

21 mei 2017 - Haderslev, Denemarken

De dag begon goed, al vroeg de zon dus kon ik de tent mooi droog inpakken en op pad voor weer een mooie fietsdag. Nog wel steeds die wind uit de zuid-west hoek, maar ja, het blog heet ook niet voor niets "met de kop in de wind".
Je merkt dat je nu meer uit het heuvelachtige gebied komt, de heuvels worden wat glooiende en niet meer zo talrijk. Ook vandaag weer volop tussen de velden met koolzaad gefietst, mooi dat dit nu net bloeit en dan met die zon er op!
Ook kun je het goed ruiken, best wel een fijne geur.
Onderweg dan ook nog foto's & filmpjes gemaakt.
Een camping vinden was nog wel ff een dingetje, ik dacht naar de camping in Vojens te gaan maar kreeg geen telefonisch contact. Ook een review van vorig jaar meldde dat de camping gesloten was maar men mocht er wel staan. Toch maar op de gok er heen. Blijkt dat de camping bij de ijshockeyclub club van Vojens hoort. Bij aankomst in Vojens zag ik een paar ongure types in een oude Mercedes naar me kijken terwijl ze mij passeerden, mijn onderbuik roerde zich al, en ja hoor ze kwamen terug en bij het voorbij gaan weer uitgebreid kijken. Dit voelde niet goed en ben een woonwijk met fietspaden in gereden om zo mijn weg te vervolgen naar de camping. Bij de camping aangekomen zag ik dat diezelfde auto daar ook op een afstandje stond. En toen ik zag dat de camping verlaten was en ik de enige zou zijn die daar overnachtte was mijn besluit snel genomen, weg hier en een veilige plek zoeken. Aan de overkant van de camping waren een aantal mensen bezig met iets dat leek op een rommelmarkt, bleken dat de mensen van ijshockeyclub / camping te zijn. Nadat er iemand opgetrommeld was die Engels sprak kon ik het e.e.a. duidelijk maken. Ze waren erg begripvol en behulpzaam en ze besloten om mij en mijn spullen met de auto weg te brengen naar een camping in Haderslev, 12km verderop. Ik kreeg zelfs nog cake en een fles cola mee. Die rommelmarkt was om geld in te zamelen voor een uitwisseling met een team in Canada. Voor het wegbrengen wilden ze geen vergoeding en ik heb toen maar een bijdrage gedoneerd aan de trip naar Canada.
De camping is hier werkelijk prachtig http://www.danhostel-haderslev.dk
Ik weet natuurlijk niet wat die types van me wilden, maar ik vertrouwde het helemaal niet en nu zit ik prima hier, mede dankzij de mensen van de ijshockeyclub.
Dit zal dan de laatste overnachting in DK zijn, morgen kom ik in Duitsland terecht. Waar? Nog geen idee.

Dagafstand 75km (Vojens) totaal afgelegd 489km
GrG

1. Herman:
    21 mei 2017
    Gelukkig heb jij je uiterlijk wel pmee! Improviseren
    op zo'n reis heeft ook wel wat toch? Wil je die vraag over eucalyptus svp nog beantwoorden? Groet.
  2. Dick:
    22 mei 2017
    Hoi Gert, je hebt er al een aardig stuk opzitten. Denemarken op de fiets ziet er goed uit. Nog ff doorfietsen en daarna nog lekker met Inge op pad. Goede reis verder. Groet, Dick
  3. Sara:
    22 mei 2017
    Goed je intuitie gevolgd. Een goed gevoel ergens bij hebben is het belangrijkste. Mooie natuur zeg! Succes!