Pfff, fikse wind

25 augustus 2020 - Lanaken, België

Dinsdag 26 aug 2020

Pfff, blij dat ik er ben op camping Jocomo in Lanaken. Laatste 50 km beste tegenwind gehad. Vanaf de grens met België, ja ben in België nu, voor het eerst België als fietskampeerder bereikt, ging het langs de Maas over een prachtig fietspad op de dijk. Geen auto's en geen motoren, heerlijk genieten zou je zeggen maar dat was nu iets minder met die fikse wind. Ik klink nu misschien iets te negatief maar de uitzichten waren echt wel mooi. De Maas is bijzonder op dit stuk, vele plassen en sommige stukken met hoge oevers.
Vanmorgen hoefde ik geen ontbijt te maken, dat werd gepresenteerd en was ruim voldoende. Zelfs een lunchpakketje mocht meegenomen worden. Kon zodoende al om 8 uur vertrekken. Het stuk door Oost-Brabant tot aan de Belgische grens bij Thorn was wel saai hoor. Vaak veel varkenshouders, kippenhouders, boomkwekerijen, plantenkwekerijen. Wat wel mooi was was het gedeelte langs/door de Peel. Bossen met prachtige natuurpaden, geweldig! Echt mijn habitat. Hou wel van dit soort karrensporen.
Wat hier ook opvallend is, er ligt hier veel zwerfafval in Oost-Brabant. Meer dan bij ons.
Het weer was vandaag bewolkt met later op de dag in België af & toe wat gespetter, 1x toch regenkleding aangetrokken maar die konden na een halfuurtje al weer uit 😀.
Zit nu dit blog te tikken in de zon en geen zuchtje wind....
Gezien de aangekondigde storm heb ik op deze camping een trekkershut geboekt en kijk het morgen even aan. Morgen werd afgeraden met een caravan de weg op te gaan....zou dat ook van toepassing zijn op een volgepakte fiets? Gefietste afstand weer 107 km, toeval? Maakt totaal nu 214 km

Groetjes Gert

ps. Deze blogpost is gemaakt op mijn telefoon. Taalfouten en gekke opmaak gebeuren dan zomaar. Stoor je er maar niet aan. :-)

1. Inge:
    25 augustus 2020
    Dat was dus best heftig, die tegenwind. Balen zeg....
  2. Eva:
    25 augustus 2020
    Een hele uitdaging met die wind. Ben benieuwd of er morgen te fietsen is! Donderdag beter weer voorspeld. En een trekkershut is nu wel fijn. Fijne avond.
  3. Jeanne:
    25 augustus 2020
    maar niet in de omgeving van Horst gestopt?
  4. Arnieke:
    25 augustus 2020
    Ik zou morgen maar een rustdag nemen want die wind is heel stevig. Succes
  5. Gert:
    25 augustus 2020
    Jeanne, ik heb aan de Belgische kant van de Maas gefietst dus helaas dat lukte niet. Gisteren wel in de buurt van Stevensbeek geweest
  6. Sara:
    25 augustus 2020
    Leuke foto’s! Succes morgen weer! Hopelijk waai je niet weg!