Kop is er weer af...

24 augustus 2020 - Overloon, Nederland

Maandag 24 aug 2020

De kop is er weer af en gelijk goed. Vandaag 107 km afgelegd en aanbeland bij een schitterend adresje in Overloon via de Vrienden op de Fiets organisatie. Ik overnacht in een luxe tuinhuisje met eigen sanitair. Bij het vertrek regende het zacht en na een uurtje hield het op. Later tijdens de koffie break miezerde het ook nog even maar kon toen schuilen onder een boom, er stonden er genoeg want ik was toen in het bos 😀. Route ging over de Posbank dus gelijk vandaag al klimmetjes, hoogste punt vandaag was 85 m. Viel wel mee dus maar in Zuid-Limburg zal dat wel anders worden. Voordeel was weer wel dat je lekker naar beneden kon sjezen, top was 55km/h (heb voorzichtig gedaan Inge). Heb 2x gebruik gemaakt van een voetveer, de IJssel bij Rheden en de Rijn bij Pannerden ben ik overgestoken. Onderweg 2x een supermarkt ingedoken voor de broodnodige eiwitten, melk en yoghurt naar binnen kloekken en weer verder 😀. 's Middags kwam zelfs de zon er nog bij en dan ook maar en ijsje gegeten. Mijn fiets computertje gaf 22gr aan. Prima temp maar wel veel wind in de middag pffff. Ben ook nog door Duitsland gefietst, door het Reichswald, een prachtig bosgebied. Morgen trouwens door België en ga ook overnachten in België. Nou tot zover mijn verhaal over deze eerste dag.

Tot morgen.

Groetjes Gert

ps. Deze blogpost is gemaakt op mijn telefoon. Taalfouten en gekke opmaak gebeuren dan zomaar. Stoor je er maar niet aan. :-)

1. Inge:
    Topper!!!!!
  2. Eva:
    24 augustus 2020
    Ah wat goed te horen dat je al zo'n stuk hebt gefietst. Het weer zat mee gelukkig ondanks de wind. Een aantal weken geleden gewandeld en ook met de pont over bij Rheden, bekend stukje dus. Hopelijk slaap je goed vannacht. Voor morgen succes!!
  3. Wenda:
    24 augustus 2020
    Leuk dat je zo gedetailleerd schrijft! Klinkt als een mooie eerste dag. En met 55 km/h naar beneden, vindt niet alleen Inge spannend ;-)
  4. Inge:
    24 augustus 2020
    Wat is die hei prachtig zeg!! Kan me voorstellen dat je weer, ondanks de wind en regen , toch genoten hebt. Mooie plekjes, mooie foto's
  5. Sara:
    24 augustus 2020
    Klinkt als een goede tocht tot zover! Doe de groeten aan de belgen van me! Succes morgen weer!
  6. Herman:
    24 augustus 2020
    Succes Gert! Geniet van de nieuwe tocht! Nog maar 893 kilometer. Morgen door America? Woensdag van de wind af? Groet.
  7. Remcok kamphuis:
    24 augustus 2020
    Weer mooi om te lezen Gert. Ik wacht met smart op je verhaal en foto's van morgen. Succes en lekker genieten morgen.
  8. Sven:
    25 augustus 2020
    Leuk om weer te lezen, Gert. Fijn dat het weer nog meevalt. Ga zo door!