Klimdag....

27 augustus 2020 - Ohé en Laak, Nederland

Donderdag 27 aug 2020

In het begin fietste ik langs het Albertkanaal langs Maastricht heen richting Eijsden. Daar wilde ik met een voetveer de Maas over maar helaas deze voer niet. Uit de vaart vanwege de harde wind stond er op een bordje.... Die wind was er gisteren.... Dus maar iets zuidelijker, daar was een brug. Na een aanrij route van 26 km kwam ik aan bij, voor mij, het startpunt in Withuis. In dat dorpje, onder Eijsden, op de grens met België start of eindigt het Fiets-Pieterpad. Vandaar door de heuvels van Zuid-Limburg met klimmetjes en afdalingen richting Valkenburg. Zuid-Limburg is prachtig! Je krijgt er echt het gevoel in het buitenland te zijn. Mooie plaatjes geschoten. Genoten van de route! Het was erg rustig met fietsers. Lekker fiets weer, beetje bewolkt 's middags nog zon. Ben beland op camping Maashoeve in Ohè en Laak.

Dag afstand 96 km totale afstand 310 km

Groetjes Gert

ps. Deze blogpost is gemaakt op mijn telefoon. Taalfouten en gekke opmaak gebeuren dan zomaar. Stoor je er maar niet aan. :-)

1. Arnieke:
    27 augustus 2020
    Mooie fotos. Ik geloof niet dat het weer er better op worst maar succes
  2. Jeanne:
    27 augustus 2020
    zeker mooie foto's! Echt Limburgs. En prachtig weer om te fietsen. Geniet ervan de komende dagen. Ik kijk iedere keer uit naar je verhaaltje
  3. Sara:
    27 augustus 2020
    Wauw wat een sfeer daar! Prachtig! Genietse!
  4. Agnes:
    28 augustus 2020
    leuk, sommige plekken herken ik wel.Je bent toch zeker wel even door de Schineksstraat gereden? ;-)
  5. Peter Kamphuis:
    28 augustus 2020
    Leuk en interessant om jouw verhalen te volgen en foto's te zien. Oost-Brabant staat inderdaad bekend om zijn (drugs)afval. Jij noemt het restafval!? Niet aan beginnen hè, ook al heb je wind tegen. Succes met het vervolg van je fietstocht.