Dag 11 laatste fietsdag

11 juli 2021 - Lysabild, Denemarken

Ik heb heerlijk geslapen op mijn idyllisch plekje bij de vijver. Werd zelfs door de zon gewekt, hij schijn al vroeg op de tent. Niet erg is hij ook mooi droog straks. Denk vandaag niet veel km's te hoeven maken en heb rustig aan gedaan en ook nog heerlijk ontbeten voor de tent in het zonnetje. Om kwart over negen op de pedalen gegaan. Het landschap was vandaag hetzelfde als gisteren en heb daar niet zo veel foto's van gemaakt vandaag. Wel van de zogenaamde Kro's dat zijn oude boerderijen nu meestal een woonhuis of B&B. Ze hebben de typische Deense daken en ik vermoed van riet. Ik moest naar de havenplaats Bøjden en heb mijn route bepaald door verschillende stukjes van bestaande fietsroutes op dit eiland, te combineren. Tot aan de Ferry was het 67 km. Zit nu op de boot dit te tikken, overtocht duurt een uur. Heb al contact gehad met Sara dus ze weet op welke boot ik zit. Eenmaal aan de overkant is Lysabild niet ver meer. Ook vandaag weer de klimmetjes net als gisteren, er waren er zelfs een paar bij tot 12% maar gelukkig maar 100 meter schat ik in. Totaal aantal hoogtemeters vandaag was 586 meter. Ook hier weer weinig tot geen bankjes, zie je er een dan moet je stoppen want de volgende kan heel lang duren. Tegen half elf zag ik er een en dus in de remmen voor het maken van een koffietje. Het bankje stond voor een huis en al snel kwam er een oude man naar buiten en we maakten zo goed als dat kon, hij geen Engels ik geen Deens, een praatje. Hij had het bankje gemaakt , dat was me wel duidelijk en ik vermoed dat hij het met opzet heeft gedaan om zo af en toe een praatje te kunnen maken. Geweldig! Vandaag iets meer fietsers, voornamelijk wielrenners, alleen en in clubverband en begeleid door twee wegkapiteins, een voor en een achter met hesje en fluit. Goed geregeld! Safety first! In de dorpjes zag ik mensen allerlei klusjes doen die bij ons meestal op zaterdag worden gedaan zoals in de tuin werken, auto schoonmaken, klussen etc. De boot had ik weer net gemist, maar met opzet want die van drie uur kon ik wel of net niet halen en dan met die klimmetjes...ff niet dacht ik, laat los. De volgende gaat over een uur. Dus kon ik mooi nog even de supermarkt in voor wat drinken en versnaperingen voor aan boord. Overtocht was van Bøjden naar Fynshav, van eiland Fyn naar eiland Als. Lysabild is nog nog zo'n 15 km fietsen. Onderweg daar naar toe kwam ik nog langs een hunebed, en in dit gedeelte van Denemarken liggen er vele tientallen. Eenmaal in Lysabild aangekomen even het juiste adres vinden en toen aangekomen bij het huis van Sara's vriendin. We hebben een  heerlijke BBQ gehad en lig nu in m'n tentje in de tuin. Dinsdag gaan we terug naar huis en kan ik Inge weer in mijn armen sluiten, wij hebben elkaar dan 12 dagen moeten missen. Ik heb genoten van de tocht en geboft met het weer slechts een paar dagdelen wat regen gehad, 1 x een hoosbui en een vervelende valpartij maar dat komt ook weer goed.

Vandaag toch nog 81 km gefietst en het totaal is 912 km geworden.

groetjes Gert

ps1 Deze blogpost is gemaakt op mijn telefoon. Taalfouten en gekke opmaak gebeuren dan zomaar. Stoor je er maar niet aan. :-)

ps2 Altijd leuk als je reageert maar wees niet bedroefd, beledigd of ongerust als ik niet altijd reageer. De tijd ontbreekt mij soms hiervoor.

1. Inge:
    11 juli 2021
    Zo fijn dat je een heerlijke reis hebt gehad. Ben blij dat je alles goed hebt doorstaan. Trots op jou. Gefeliciteerd met deze knappe prestatie!! 👍👍👍👍😍😍😍😍
  2. Toos:
    Dag Gert,
    Bedankt voor je leuke reisverslag en de prachtige foto's. Ik keek er iedere avond naar uit.
    Nog een mooie dag morgen en een goeie reis naar Terwolde samen met Sara.
    Op naar de volgende fietsvakantie🙂.
    Groet, Toos
  3. Arniek:
    Geweldig hoor
  4. Sven:
    11 juli 2021
    Goed gedaan en leuk om weer te lezen. Mooie prestatie weer!
  5. Jeanne:
    12 juli 2021
    Goede reis terug Gert en nog lekker nagenieten!
  6. Peter Kamphuis:
    12 juli 2021
    Weer volbracht, knap hoor. Gefeliciteerd!!!!
    Was leuk om al die reisverslagen te lezen en de mooie foto`s niet te vergeten.
    Groetjes Ingrid.
  7. Herman:
    12 juli 2021
    40.000 kilometers met Santos! Bijna niet te geloven, zoveel. Weer goed gefinisht! Gezien en gelezen dat ook Denemarken bijzondere eigen eigenaardigheden heeft. Mooi om te volgen! Geniet nog van Denemarken, goeie terugreis
    en wel thuis!