Ik ga trappen naar Berlijn !!

8 mei 2019 - Terwolde, Nederland

Plan is om rond 12 mei op de fiets te stappen met als doel Berlijn en verwacht deze stad rond 28 mei te bereiken. In Berlijn blijven wij een aantal dagen in deze prachtige stad, ja inderdaad WIJ. Want Inge komt mij achterna met de trein en wij gaan dan samen met de trein terug naar Nederland.

De reis zal ongeveer zo verlopen:

De Duitse grens steek ik over bij Zwillbrock en dan gaat het verder door het midden van Duitsland heen van het westen naar het oosten. Ik volg voor het grootste gedeelte de Euroroute R1, zie http://www.euroroute-r1.de

Het grootste gedeelte is vlak, maar er komen ook heuvels. Met name in het gebied van het Harz'gebergte' schijnen pittige stukjes te zitten zo is mij verteld.
Het is erg fietsvriendelijk omdat het bestaat uit veel fietspaden en autoluwe gedeeltes. De route is ook  goed te volgen omdat het is bewegwijzerd.
In Duitsland fiets je door verschillende landschappen langs de steden Vreden, Munster, Höxter, Goslar, Lutherstad Wittenburg en Potsdam.
In de buurt van Vreden en Zwillbrock fiets je door een natuurreservaat.
Daarna fiets je door het Teutoburger Wald en de dichte bossen van het Weserbergland en uiteindelijk door het wilde en romantische gebied bij de rivier Elbe.
Het eindgedeelte van mijn route gaat nog door het merengebied rond Potsdam om vervolgens te eindigen onder de Branderburger Tor.

Ik heb me voorgenomen om niet dagelijks een verhaal te publiceren en verwacht hiermee wat meer 'Zen' gevoel te krijgen van de reis. Om deze eerder genoemde reden zal ik ook niet altijd reageren op eventuele reacties van volgers van mijn reis, sorry hiervoor alvast. Wellicht beter om dan helemaal geen blog bij te houden zou je denken maar dat zou betekenen dat ik zelf ook geen terugblik heb op deze reis en dat zou zonde zijn nietwaar?

Ach we zullen zien hoe het gaat....

1. Irma timmermans:
    8 mei 2019
    Gert veel fiets plezier en Inge ook een fijne vakantie
  2. Tinie:
    9 mei 2019
    Wat heerlijk Gert. Heel veel plezier, geniet ervan.
  3. Jeanne:
    9 mei 2019
    Nou Gert, heel veel plezier. Ik duim voor dat het weer mee zit.
  4. Herman:
    10 mei 2019
    Hoi Gert. Klinkt goed. Geniet van de tocht. Volg je gevoel wat het verslag betreft. En samen een goed verblijf in Berlijn!
  5. Sven:
    13 mei 2019
    Mooie trip Gert weet ik uit ervaring. Geniet ervan, er is veel moois te zien.