22 mei 2019 Dag 10

23 mei 2019 - Schwielowsee, Duitsland

Ben aanbeland op zo'n 50km van Berlijn op camping Neue Scheune aan het Schwielowsee. Berlijn ligt binnen handbereik. Inge komt pas volgende week woensdag dus ben veel te vroeg, wat nu? Dit zag ik de laatste dagen al een beetje aankomen en er kwam een idee naar boven. Wat zou het mooi zijn om de fietsroute tot aan de grens met Polen te volgen. Dan heb ik geheel Duitsland van west naar oost doorkruist. Dit is dus nu ook het plan. Ik werd gisteren wakker weer om 6 uur maar weer kunnen slapen tot 7.30uur. Eenmaal ingepakt eerst naar een supermarkt voor de boodschappen en een koffie bij de naastgelegen Subway. Daar had ik ook het vorige verhaal geschreven. Vandaag gefietst in de deelstaat Brandenburg en heb ik Saksen-Anhalt achter me gelaten. De fietsroute ging over een uitstekend fietspad door dichte naaldboombossen. Ik vroeg me steeds af ,kijkend naar deze bomen ,of die ook bij ons staan. De tweekleurigheid van de stam viel me zo op. Ging wel veel op & af, korte steile stukjes. Ben op deze route ook bijna geen mensen tegengekomen wel een stuk of zes vakantiefietsers en veel reeën. Bij het opstaan was het fris en grijs. Later ging het miezeren en dat duurde tot de middag. Later bij aankomst op de camping (17.15uur) scheen het zonnetje weer. Geen koude nacht en nu in het zonnetje ontbijten en verhaal schrijven. Rustig aan vandaag. Grote vriend Google liet zien dat hier een supermarkt zou zitten maar helaas geen supermarkt. Gelukkig had de camping de nodige basisproducten. Ik sprak met de campingeigenaar over het verschil in kwaliteit van de fietspaden en hij beaamde dat de paden in Saksen-Anhalt erg slecht zijn maar in Brandenburg is het beter gesteld met de fietspaden. Ik had de beschikking over een picknicktafel bij de tent en heb heerlijke pannenkoeken gemaakt met gesmolten kaas, jam en honing, heb ervan gesmuld. Nu zo naar Berlijn via het merengebied rond Potsdam. Moet mooi zijn. Gaan we zien.

Groetjes Gert

Ps afstand deze dag was 85km en brengt totaal op 778 (na correctie).