18 mei 2019 Dag 6

18 mei 2019 - Bad Gandersheim, Duitsland

Zul je altijd zien, kon ik uitslapen ben ik vroeg wakker... Nou ja, maar gelijk de was gedaan en die hing al aan de lijn voor het onbijt. Zou een mooie warme dag worden en dat werd het ook. Ondertussen waren de andere vakantiefietsers aan het inpakken en vertrokken daarna. Lekker rustig ontbeten met broodjes van de camping. Later op de dag boodschappen gedaan. Gesprek gehad met Duitse buurman, hij heeft hier een vaste plek en trekt met z'n VW bus door Europa, hij heeft de tijd want hij is met pensioen dit jaar gaat ie via de Baltische Staten en Finland naar de Noordkaap. Hij vertelde dat een vriend van hem een rondje om de wereld gedaan had met de fiets. Blijkbaar nodigt het mensen uit om je aan te spreken als ze zien dat je vakantiefietser bent, erg leuk en soms komen er mooie verhalen. Zo ook bij de winkel. Een man had mijn fiets bij de ene winkel gezien en daarna ook bij een andere winkel maar nu stond ik bij mijn fiets en kon hij me aanspreken. Wat volgde was een leuk gesprek over vakantiefietsen, e-bikes en gezondheid. Bij deze winkel stond ook een standje van de SPD, er komen Europese verkiezingen aan en hier doen ze ook aan promotie. Ze hadden niet veel te doen en dus was er tijd om te kletsen over de politiek en het verschil van stemmen / stembureaus tussen D & NL. Blijkt dat er weinig stembureaus zijn en dat je niet in een ander stembureau mag stemmen. Om boodschappen te halen werd het even een zooitje in de tent...ha ha ha... Ik moest een achtertas leeg hebben, de was lag er nog en de waardevolle spullen moesten mee in de rugzak. 's Middags maar weer opruimen, tijd genoeg  want een middagdutje lukte niet, veel te warm. Zit nu in de schaduw met een Radler en een zak chips :-) straks even rusten met een podcast van Ruud de Wild of Ozcan Akyol. Deze had ik thuis al gedownload op de telefoon. Podcasts zijn korte stukjes radio en kunnen over van alles gaan, verhalen, interviews, uitleg van techniek, hoorspelen etc etc. Inmiddels is het avond en sta nu niet meer alleen op het tentenveldje. 5 fietsers zijn er bijgekomen. 2 solo fietsers en een groepje van 3 vrienden. Een van hen gaat naar de Noordkaap en de andere 2 fietsen een klein stukje met hem mee. Zit nu aan de koffie en de zon gaat langzaam onder. Hij heeft de hele dag geschenen. 23 gr moet het geweest zijn en dat zou best kunnen. Er wordt onweer voorspeld voor morgenmiddag/avond. Maar eens zien wat daar van uitkomt.

Morgen dan weer verder

Groetjes Gert

1. Jeanne:
    18 mei 2019
    Nou Gert, zo'n beetje op de helft begrijp ik. Veel plezier verder en met schone was weer op pad. Leuk dat je zo veel mensen ontmoet waar je een praatje mee maakt, maar dat is logisch, allemaal dezelfde passie.
    Groetjes en succes verder
  2. Inge:
    18 mei 2019
    Lekker dagje voor jou geweest. En fijne gesprekken !!!
  3. Herman:
    19 mei 2019
    Fietsen verbroedert dus. Je maakt van alles mee en spreekt mensen. Mooi om te horen. Goeie reis verder en hopelijk ook goed weer.