17 mei 2019 Dag 5

17 mei 2019 - Bad Gandersheim, Duitsland

6 uur werd ik wakker door de kou, de blokhut had een aantal beste kieren dus was het binnen net zo fris als in de tent. Maar gisteren wel fijn om in de regen niet de tent te hoeven opzetten. Toen ik de niet-verduisterende gordijnen open deed was het nog een dikke grijze lucht maar in de loop van de dag werden de wolken witter en kwam er heel voorzichtig af en toe een zonnetje bij. Prima fietsweer. Wel nog klimmetjes maar niet zo veel als gisteren. Op het volgende stuk route komen er flinke heuvels naar het schijnt. Vandaag was wel het minst mooie traject van de route tot dusver. Gisteren was zwaar met het klimmen en de regen maar de route ging wel door prachtige natuur. Vandaag waren de uitzichten prachtig maar de route ging voor circa 50% wel langs doorgaande wegen met veel verkeer en dan soms ook nog geen fietspad. Wat hebben we het dan bij ons  goed voor elkaar! Zelfde geldt ook voor het (gratis) WiFi. Bij ons bijna normaal en overal beschikbaar. Hier echt niet! Het is er niet of tegen een flink bedrag. En mobiel internet is ook maar je van dat.... 4G? Kun je vergeten! Zeggen zelf ook hier, dat dat bij ons zo goed voor elkaar is. Verbazen ze zich over. Dat koolzaad waar ik toch nog steeds elke dag langs fiets ruikt heerlijk. Op deze camping staan de mensen die ik gisteren telkens tegenkwam ook weer. Zal na morgen wel niet meer zo zijn want morgen is voor mij een rust-en wasdag. Vanmiddag om 14.50 uur aangekomen, mooi op tijd want de receptie ging open om 15.00 uur :-) 80 km weggetrapt vandaag en dat brengt het totaal t/m vandaag op 425 km. Ik zit dit nog te tikken terwijl ik nog buiten zit aan de picknicktafel bij mijn tentje. Het is nog 15 graden en windstil.

Morgen (even) niet verder.