13 mei 2019 Dag 1

13 mei 2019 - Gescher, Duitsland

Vandaag vertrokken richting Berlijn. Om 8 uur werd ik uitgezwaaid door Inge & Sara. Het was wat fris dus muts op en handschoenen aan. De zon schijnt al volop en dat zou de hele dag zou blijven. Het is nu 19.00 uur en zit nog steeds in de zon, en met koffie, dit stukje te tikken. De route ging voor het grootste deel door de Achterhoek, zie kaart. Na 63 km bereikte ik  bij Zwillbrock de grens met Duitsland. Hier is een natuurreservaat waar o.a. flamingo's nestelen. Was hier al vaker geweest, ook met Inge maar hadden ze nog nooit aangetroffen hier. Maar vandaag had ik geluk, ze waren er! Zie foto's.  Van de wind had ik niet zo'n last, fietste veel door de bossen dus lekker beschut. Onderweg nog een rustpunt aangedaan ( zie http://www.rustpunt.nu ) daar een heerlijke cappuccino gedronken met monchou taart en een koek. Een toilet was er ook en dat was heel fijn :-)  Bij de stad Stadslohn in Duitsland stond een mevrouw op het fietspad en haar auto deels in de berm. Wat was daar gebeurd? Nou ze had een ree aangereden en deze lag nu midden op het fietspad, helaas overleden. Ze wachtte nu op hulp. Heb er maar geen foto van gemaakt. Nu op camping Brinkmannshof in Gescher. Beetje oude meuk hier en viele Dauer Plätze.  Afstand vandaag: 95 km.

Morgen weer verder.

Groetjes Gert

1. Inge:
    13 mei 2019
    Mooie foto's.... en lekkere monchoutaart...mmmmm
    Slaap lekker voor straks. Knap gedaan , die 95 km
  2. Arnieke:
    13 mei 2019
    Veel succes en veel plezier. Ik zit nu in het hete miami dus zal niet altijd reageren
  3. Sara:
    13 mei 2019
    Lekker bezig! Succes morgen weer en slaapse!
  4. Eva:
    13 mei 2019
    Goed bezig Gert! Geniet ervan.
  5. Bozzini fabrzio:
    14 mei 2019
    Bravo gert complimenti buon viaggio
  6. Jeanne:
    14 mei 2019
    ziet er goed uit Gert! Hoop voor je dat het weer goed blijft. Zoals het nu is zou ik er voor tekenen. Veel plezier
  7. Herman:
    14 mei 2019
    Hoi Gert. Mooie natuur! Bijzonder van die flamingo´s! En je treft het met het weer.
    Gute reise!