29 mei 2019 Dag 17

29 mei 2019 - Berlin-Weißensee, Duitsland

Vandaag komt Inge dan ook naar Berlijn en zijn we na 17 dagen weer samen, zie foto en video. Ze vertrok vanaf station Deventer om 10.19 uur en ze is gearriveerd bij de tramhalte, die vlakbij de airbnb ligt, om 16.20 uur. Ik stond daar al iets eerder (klein halfuurtje) haar op te wachten. Via smscontact kon ik dat zo uitkienen. Ik moest nog zo'n 40km fietsen vandaag om bij de airbnb te komen en had daar alle tijd voor. Dus lekker rustig opstarten. Was al om 7 uur wakker en nog maar even een e-book gelezen op de telefoon. Om 8 uur dan maar opstaan en het vaste patroon opgepakt. Tent was niet zo nat en met het zonnetje droogde die snel. Gisteren had ik deze al wat schoongemaakt en kon dus mooi droog & schoon in de tentzak. Contact gehad met Inge en er waren geen wijzigingen in haar reisschema. Met hulp van Googlemaps had ik gisteren een route uitgezet naar de airbnb in de gps. Ik wilde zo min mogelijk door de stad en via een boog ten noord-oosten van Berlijn ben ik naar de airbnb gefietst. De route ging nog behoorlijk door bossen en in de stad door fraaie parken en bosachtige stukken. Valt echt op hoe schoon de bossen en parken hier zijn maar de zwerfvuilactie is gelukt. Ben vandaag langs erg grote graan? velden gefietst, zie foto, soms wel km's lang, onvoorstelbaar groot, heb er een foto van gemaakt maar dat zal nooit goed de grootte ervan kunnen weergeven.  Morgen is het Hemelvaartsdag en in de dorpen zag ik veel voorbereidingen voor feesten, meestal bij de brandweerkazernes. Het was een prachtige fietsreis, heb er erg van genoten. Ging ook prefect, buiten 1 lekke band geen technische problemen en de gezondheid bleef ook top! Dit was de eerste lange reis met mijn nieuwe tent en dat beviel goed. Van elke reis leer je weer, doet nieuwe ideeën op,  hoe iets makkelijker kan, etc. Heb genoten van jullie reacties, gaf veel plezier deze te lezen. Dank daarvoor! Hierbij sluit ik het blog van deze reis af en gaan Inge en ik nu samen genieten van een paar dagen Berlijn. Zondag gaan we per trein dan weer terug naar Nederland.

Totale afstand gefietst 1080km

Totale tijd gefietst 59 uur

Gem.snelheid 18,3 km/ph

Morgen niet meer op de fiets.