14 mei 2019 Dag 2

14 mei 2019 - Münster, Duitsland

Na een goede nachtrust vertrokken om 9 uur, ik was wakker geworden om 7 uur en ik heb meestal wel 1,5 tot 2 uur nodig om weer te kunnen opstappen op de fiets. Eerst naar de bakker in het dorp voor brood en een koffie. Het was al weer half tien toen ik weer op de route zat. Op naar Münster! De nacht was fris geweest maar dankzij mijn nieuwe slaapsokken van merinowol geen koude voeten gehad. Heb ook thermo kleding aan en een binnenslaapzak van fleece. Koud had ik het niet! Veel van de route vandaag over onverharde paden, iets waar deze route om bekend staat. En dan geen zand maar kiezels en kleine stukjes puin en dan ook nog gaten! Ze noemen dat hier 'Schrötter wegen'. Tijdens de lunch in een speeltuintje, zie foto, de tent laten drogen. Deze is 's morgens altijd nat van de condens. Ik had hier een mooi grasveldje om dat te doen. Het gras was ook net gemaaid, dat gebeurde toen ik er ging zitten eten :-) Dat drogen wilde ik ook omdat ik vanavond op deze camping in Münster in een slaapwagon kon overnachten, zie foto. Zo'n kans krijg je niet elke dag. Kwam vandaag ook nog langs een prachtig kasteel, Schloß Darfeld, zie foto. Ook vandaag weer mijn steentje bijgedragen aan het verwijderen van zwerfvuil, zie foto en video. Er lag een stuk metaal op de weg, niet fijn voor bv motorrijders. In het eerste gedeelte van de route van vandaag zaten er al kleine klimmetjes, later weer wat vlakker maar zo vlak als dag 1 zal het niet meer worden. Hierdoor ook een korte afstand gefietst dan de eerste dag, was ook later opgestapt. Na 71, 5 km aanbeland op Campingplatz Münster, voorzieningen zijn hier super luxe. Heel wat anders dan de oude meuk van gisteren.  Moest hier voor dwars door Münster maar dat is geen straf, Münster is een echte fietsstad! Goede brede fietspaden en zelfs een soort van rondweg om het centrum heen alleen voor fietsers! Top!
Morgen weer verder.
Groetjes Gert

1. Eva:
    14 mei 2019
    Wat tof om in zo'n slaapwagon te kunnen overnachten. En wat is Münster toch mooi hè? Mooie plaatjes ook. 😇
  2. Inge:
    15 mei 2019
    En heb je lekker geslapen in de wagon ? Je hebt ook weer een mooie fietstocht achter de rug. En vast ook weer een mooie voor de boeg vandaag. Prachtige foto's!!!
    Succes !!!xxxxx
  3. Irma timmermans:
    15 mei 2019
    Hoi gert leuk om je te kunnen volgen ik vind het een hele prestatie
    Mooie foto s succes verder en mooi weer