naar Merano

29 mei 2015 - Merano, Italië

Vrij. 29 mei Dag 20 naar Merano.
Heerlijk geslapen en zelfs een uur langer blijven liggen, 7 uur stond ik op en had zoiets van, gezien de mooie omgeving waar ik nog door fiets, ik maak er een wandeletappe van, rustig aan vandaag.
Zelfs 3 uur gedaan over mijn ochtend ritueel, ontbijten, douchen, boel afbreken, inpakken etc etc.
Zeker tot aan Prad was het een voortzetting van gisteren qua uitzichten met 1 voordeel, nu ging ik alleen maar dalen. Ik begon op 1450 m en nu in Merano zit ik op 320 m. Ben dus in Merano op camping Merano, een stadscamping. 74 km gefietst dus al met al geen wandeletappe geworden.
Voelt wel vreemd aan zo'n drukke camping, ben ik helemaal niet gewend.
Vanaf Prad tot aan Merano had ik de wind tegen maar omdat je daalde had je daar nog niet zo'n last van.
Tsja, en dan de foto's vandaag, eigenlijk een voortzetting van gisteren. Ik zal de mooiste op de site zetten. Verschil met gisteren is wel dat je nu af en toe een echt italiaans dorpje tegenkomt.
Sinds ik tussen de bergen fiets is het grote genieten begonnen, niet dat ik daarvoor niet genoot maar dit is toch wel heel speciaal. Hopelijk blijft dit nog even zo de laatste etappes.
Vandaag dan de rivier de adige zien ontspringen, althans ik denk dat deze uit de Haidersee ontspringt. Daar stond deze opeens op de kaarten. Deze rivier kun je helemaal volgen tot voorbij Verona.
Er stond nog een Zweeds stel op de camping gisteren, die wilden met de fiets van Rome terug naar Zweden fietsen. De fietsen hadden ze in Milaan gekocht en ze vroegen mij nog wat ze tegen zouden komen qua route, ze hadden geen goede kaarten en geen gps en bij een beetje door vragen bleek dat ze over de Arlbergpass wilden. Die is nu verboden voor fietsers en ze waren blij met de info die ik hen kon geven daarover.
Je merkt dat vakantiefietsers erg openstaan naar elkaar toe, en praktische dingen aan elkaar vragen.
Het is nu nog 24 graden, en kan voor het eerst in korte broek nog bij de tent buiten zitten om 20.00uur, heerlijk.
Hoewel er onweer voorspeld is, is het nog steeds droog maar wel dreigende luchten.
Morgen een korte etappe naar Ora, voor dit traject kun je kiezen voor een lichtere variant maar deze is een beetje saai en loopt voornamelijk langs de snelweg geeft de routemaker aan, dat gaat Gertje niet doen. Dan maar de wat zwaardere route die veel mooier is en dus meer genieten.
Ik wilde jullie nog een advies niet onthouden, zag ik  meerdere malen op een bordje staan aangegeven onderweg en het heeft de tekst: i cavalieri del pedale circolano con il casco, of te wel draag een helm! (zie foto)
Ciao tutti e ci vediamo presto.
Gert.

1. Inge:
    29 mei 2015
    Wat een leuk verhaal weer. En prachtige foto's. Dit uitzicht zal nooit vervelen.
    Ja die paragliders, daar had jij ook wel bij willen hangen...
    Tot gauw !
  2. Jeanne:
    29 mei 2015
    Het wordt alsmaar mooier Gert. Wat een ervaring zeg! Dankjewel voor die ontzettend leuke verslagen.
  3. Herman:
    29 mei 2015
    Schitterend om te volgen Gert! Via je foto's, verhalen en ook via Google-maps, satelliet, nu dan langs de Adige. Prachtig! Dromen zijn dus geen bedrog! Wakker worden om 6 uur, waarvan? Gebruik je een wekker of is het door de natuur (vogels)? Veel succes met de laatste loodjes en geniet van de bergen!
  4. Laura:
    30 mei 2015
    grandeeeeeeeeee sei in italia assapora i paesaggi e avvertici quando arrivi che ti prepariamo una buona pastasciutta ciao
  5. Femke K.:
    Hoi Gert,

Wat een knappe prestatie en een mooie uitdaging. Leuke verhalen, en een mooie omgeving! Veel succes en natuurlijk plezier.

Groetjes Femke K.
  6. Elske:
    hoi Gert,
    Fiets snel door, dan ben je zo thuis.
    En Inge komt er bijna aan.
    Ik heb lekker gezwommen vanmorgen en net een visje gegeten, dus maak je om mij maar geen zorgen.
    Groetjes,
    Elske